BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 17, 2011

Tatkala Jiwa Merindu.. ^_^'

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ini..

Memori yang indah akan sentiasa tersemat dalam kalbu. Walaupun kadangkala ia hanya memori indah dalam diri.

Hari ini merupakan cuti hari Wesak. Aku tidak ke sekolah dan seperti biasa aku hanya duduk di rumah. Seawal subuh aku telah bangun. Apa aktiviti yang akanku lakukan hari ini. Aku hanya merancang untuk memasak dan beristirehat di rumah.

Setelah selesai memasak, aku mula meneroka gambar-gambar yang tersimpan di dalam laptop milikku. Dalam pada itu, aku terlihat gambar hari terakhir aku semasa berada di semester 6. Hari itu merupakan hari Ekspo Hasil Pembelajaran EDU. Aku adalah di antara mahasiswa dan mahasiswi yang menyertai ekspo tersebut dalam bahagian Video Makropengajaran Dalam Makmal secara individu.



Walaupun hanya mendapat saguhati, namun bagiku ia cukup bermakna. Memori itu akan terus tersemat di hati. Aku amat merindui detik dan saat-saat berada di alam pengajian. Alangkah indahnya waktu itu. Bagaikan tidak kurasai 3 tahun telah pun berlalu. Dan kini aku sedang menjalani latihan mengajar.

* * * * * * * * * * * *

Alangkah indahnya MUSAFIR ILMU. Pelbagai pengalaman pahit manis dirasai. Sejuta kenangan terukir indah di dalam ingatan. Memori yang pasti akan dikenang dan dirindui selamanya.

0 comments: