BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 11, 2011

Hari Pertama..

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ini..

Hidup ini memerlukan satu kekuatan. Walaupun tanpa teman, kehidupan mesti diteruskan dengan penuh semangat. Yakin bahawa Allah sentiasa menemani. Allah sentiasa membantu. Allah segala-galanya.

Hari ini adalah hari pertama bagiku tinggal di rumah sewa yang didiami oleh Kak Fiti yang juga merupakan seorang guru di tempat aku menjalani latihan mengajar. Apa yang inginku utarakan di sini ialah hari pertama yang tak perah kubayangkan. Aku gagahi juga. Alhamdulillah aku boleh melaluinya. Hari pertama aku akan mula bermalam di sini dan selama aku menjalani latihan mengajar.

Aku merasa sedikit kekok kerana masih belum dapat menyesuaikan diri. Namun aku merasa lega kerana mempunyai broadband. Setidak-tidaknya bolehlah aku melayari internet. Aku belum mempunyai apa-apa di dalam bilik tidurku. Dengan itu aku akan tidur di ruang tamu pada malam ini. Apa pun aku tetap bersyukur kerana masih mempunyai tempat berteduh yang selamat.

Esok aku akan ke rumah sahabatku. Barang-barang milikku masih banyak di rumah sahabatku. Aku akan ke rumahnya dan mengambil sedikit masa itu untuk membeli apa-apa yang dirasakan perlu. Aku merasa letih tiba-tiba. InsyaALLAH akanku sambung bicaraku pada hari-hari yang lain.

* * * * * * * * * * * * *

Aku seorang perantau di negeri orang. Berdikari menjadi kewajipan bagiku. Walaupun aku merasa sungguh perit hidup ini. Namun aku sebagai MUSAFIR ILMU perlu meneruskan dan mengharungi segalanya tanpa mengira pahit,manis, suka mahupun duka.

0 comments: