BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 12, 2011

Hari Terakhir Minggu Pertama..Hari Kelahiranku..

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ini..

Minggu pertama latihan mengajar amat mencabar dan hari ini adalah hari terakhir bagi minggu tersebut. Hari ini juga merupakan hari kelahiranku.

Hari ini aku diberikan amanah untuk menggantikan kelas cikgu yang mengambil cuti bersalin. Aku redha walaupun kelas yang bakal kumasuki itu antara kelas yang terdiri daripada pelajar nakal. Hatiku yang gusar tiba-tiba menjadi tenang. Rupa-rupanya masa itu aku harus mengikuti mesyuarat bersama Pengetua.

Aku mempunyai satu kelas lagi untuk diganti. Kelas tersebut ialah Kelas Tingkatan 2B. Setelah masuk ke dalam kelas itu, aku merasa amat lega dan bersyukur kerana pelajar mudah dikendalikan dan mendengar kata-kataku.

Setelah itu, aku hanya menunggu masa untuk pulang. Selesai sudah tugasanku untuk hari ini dan minggu pertama. Tiba-tiba teringat bahawa hari ini adalah hari kelahiranku. Semakin dewasa aku kini. Semakin banyak juga tanggungjawab yang akanku pikul. Dan semakin banyak kekuatan dalaman yang perlu kusiapkan.

* * * * * * * * * * * * *

Aku ingin sekali menjadi seorang guru yang disukai oleh pelajar, disenangi oleh guru-guru yang lain, dan yang paling penting menjadi seorang MUSAFIR ILMU yang akan menyebarkan ilmu kepada anak-anak bangsa di tanah kelahiranku.

0 comments: