BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 20, 2011

Bersyukur Dengan Segala Kurniaan-Nya..

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ini..

Andai kita menyedari hakikat kita sebagai hamba-Nya, terimalah segala ketentuan dan kurniaan-Nya dengan penuh kesyukuran dan redha.

Hari ini aku tidak ke sekolah. Esok juga aku tidak perlu ke sekolah. Seperti biasa aku akan menghabiskan masa yang ada dengan rutin harianku. Namun yang berbeza hari ini, aku sedikit tersentuh kerana keputusan peperiksaan semester telah pun keluar. Aku menjadi tidak keruan. Kugagahi jua diri ini untuk melihat keputusanku.

Apa yang inginku katakan ialah apapun keputusan yang aku terima hanyalah angka sebagai ukuran. Aku tetap bersyukur. Aku yakin pada kurniaan-Nya. Hanya itu tahap kemampuanku. Aku akan redha dan terus bersyukur.

Buat mama dan bapa di kampung, anak kalian ingin memohon maaf andai hari ini sedikit mengecewakan. Bukan niatku melakukan sedemikian. Tetapi itulah taqdir dan ketentuan-Nya. Di kesempatan ini juga aku ingin mengucapkan "MABRUK" kepada sahabat-sahabat yang berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang.

* * * * * * * * * *

MUSAFIR ILMU haruslah sentiasa redha dengan segala ketentuan-Nya. Usaha dan terus berusaha. InsyaAllah pasti akan beroleh kejayaan.

0 comments: