BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 20, 2010

Sebuah harapan..

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ni..

"Sekadar nukilan sebuah harapan dari nurani blogger ini"
Setiap hari yang kulalui di kampus sungguh pantas berlalu. Bagaikan sukar untukku menikmati hari ini, hari esok menjelma pula. Dalam kesibukkanku dengan pelbagai tugasan, aku tidak pernah melupakan seseorang. Aku amat menyayanginya. Hanya dia seorang yang kumiliki. Dia bukanlah seorang kekasih mahupun pujaan hati. Namun, dia sentiasa menjadi ingatanku memandangkan aku hanya memilikinya.

Kini dia tidak lagi berada di alam persekolahan. Tahun 2009 adalah tahun akhir baginya berada di sekolah menengah. Aku tidak sempat mengetahui banyak tentangnya pada tahun akhir itu memandangkan aku hanya berhubung dengannya pada cuti sekolah sahaja. Walaupun begitu, bukan bermakna aku tidak mengambil berat tentang dirinya. Setiap hari aku pasti akan mengingatinya. Aku juga sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya.

Mungkin tidak banyak yang perlu aku ungkapkan mengenainya memandangkan jantina dan usiaku dengannya amat berbeza. Begitu juga dari segi perwatakan dan minat masing-masing. Namun bagiku itu semua adalah fitrah insani. Darah yang mengalir di dalam tubuhnya denganku juga sama.



[Dua dari kiri: Yusuf bin Lahadi]

Dialah satu-satunya adikku. Aku tidak memiliki adik selain dia. Aku amat menyayanginya. Walaupun kehidupan harianku di sini amat terikat dengan pelbagai tugasan, namun bagiku beberapa detik untuk memikirkan tentangnya tetap menjadi suatu kemestian. Dari pemikiranku itulah aku menyimpan sebuah harapan. Aku amat berharap dia juga mampu mencapai impiannya walau di mana jua.

Hari terus berlalu dan aku yakin dia pasti mulai runsing memikirkan keputusan peperiksaannya yang akan keluar beberapa bulan sahaja lagi. Aku akan mendoakan agar dia mendapat yang terbaik. Ingin sekali aku meluangkan masa untuk menghubunginya namun kukekang diri ini memandangkan tugasanku mulai bertambah dan perlu disiapkan dalam kadar segera.

* * * * * * *

Aku bukanlah insan sempurna yang memiliki segala-galanya. Namun aku tetap mmempunyai sebuah harapan untuknya. Aku berharap dia juga akan manjadi "MUSAFIR ILMU" sepertiku. Aku berharap agar saat itu akan menjelma kerana ia bukan sahaja suatu saat yang amat menyenangkan bagiku, tetapi juga bagi kedua permata hatiku, ayah dan ibu.

0 comments: