BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 19, 2011

Hari terakhir Minggu Kedua..

Assalamu'alaikum buat semua pengunjung dan "followers" blog ini..

Hari yang kita rasa tidak mampu hadapi pasti akan kita hadapi juga. Walau sesukar mana pun hari itu kita mesti hadapi juga.

Alhamdulillah syukur pada Allah. Hari ini hari terakhir dalam minggu yang kedua aku menjalani latihan mengajar. Agak sukar juga hari-hari yang aku lalui sepanjang dua minggu ini. Bila difikirkan kembali seperti tidakku percaya aku mampu hadapi setiap hari itu.

Persoalah akhir atau baru bermula tidak menjadi isu yang utama. Tetapi bagaimana untuk menghadapi hari-hari itu dengan terbaik yang sentiasa bermain di fikiran. Aku setakat ini masih tidak diberikan jadual. Kerisauan mula bersarang di lubuk hati.

Hari ini juga merupakan hari terakhir bagi 2 orang pelajar senior yang turut menjalani latihan mengajar di sekolah itu. Alangkah bahagianya jika aku berada di tempat mereka. Namun aku sedar aku baru berada di awal perjalanan. Belum pun menempuh ranjau yang mencabar, onak yang berduri, ombak yang membadai dan angin yang menghembus kencang.

Aku merasa sedikit keletihan hari ini. Mungkin disebabkan tidur yang tidak mencukupi malam semalam akibat kerja-kerja membuat tulisan dan corak-corak untuk backdrop sempena majlis persaraan seorang guru pada minggu hadapan. Justeru malam ini aku harus tidur lebih awal.

* * * * * * * * * * *

Keletihan, kerisauan, kebimbangan dan sebagainya adalah lumrah sebagai seorang MUSAFIR ILMU. Semua itu akan melatih diri menjadi lebih kuat dan tabah di hari-hari yang mendatang.

0 comments: